Datorită suportului tehnic acordat de către Agenția de Cartografiere a Norvegiei  Statens Kartverket  (un rezultat al cooperării dintre Congresul Autorităților Locale din Moldova, Agenția Relații Funciare și Cadastru și Guvernul Norvegiei), primăria orașului Anenii Noi a devenit atractivă pentru specialiștii în relații funciare. Primarul orașului Alexandr Mațarin afirmă că funcționarul public responsabil de relațiile funciare  rămâne să activeze în cadrul primăriei doar datorită tehnicii performante la care are deja posibilitatea să lucreze: un computer modern și o imprimantă multifuncțională.

Avem încă o funcție vacantă de specialist în relații funciare și am fi recunoscători dacă acest proiect nu se va finisa aici. „Dacă ar fi posibil, ne-am dori să avem și un planșet cu tehnologia GPS poziționare, astfel încât atunci când specialiștii se deplasează la fața locului, să ne arate locația exactă a terenului etc.”

Potrivit alesului local, primăria poate deja  să acumuleze date exacte despre terenuri și amplasarea acestora. „Datorită imprimantei, deja avem o altă calitate a schițelor, a documentației, oamenii care vin la primărie pot vedea color ceea ce îi interesează pe ei. Datorită computerului, putem opera cu datele mult mai rapid, câștigăm timp și am adăugat eficacitate în procesul de muncă.”

Luminița Goncear, specialist în relații în funciare din cadrul primăriei Anenii Noi, afirmă că indiferent de profesia pe care o alegem, condițiile optime de muncă sunt o necesitate a zilei de astăzi și influențează rezultatul activității. „În momentul în care am posibilitatea să lucrez cu utilaj modern, performant, sigur că sunt mulțumită și interesată să produc cât mai multe rezultate pentru primărie. „Întocmim decizii, scheme, putem opera cu diverse aplicații, programe etc. Chiar și cu software CAD, care este util în domeniul nostru, putem să lucrăm mult mai rapid.

Specialistul s-a angajat în cadrul primăriei Anenii Noi în noiembrie 2021, perioada în care tehnica primită în dar din partea poporului Norvegian deja era instalată în birou.  „Primăria a trecut la etapa digitizării proceselor și documentelor totul se scanează și se păstrează în  computer, majoritatea proceselor se fac computerizat. Este foarte plăcut să lucrezi astfel”, constată funcționarul.

Luminița Goncear regretă că cursurile de instruire organizate în cadrul proiectului „Hărți pentru dezvoltarea durabilă a Republicii Moldova” au fost organizate până a se angaja ea la primărie. „Ne-am dori foarte mult să mai aibă loc asemenea instruiri, să avem o productivitate și mai bună a muncii. În rest, mulțumim tuturor celor care au făcut să devină real acest vis al specialiștilor din mai multe primării.”

 

Imprimare