Secretarii consiliilor locale vor avea împuternicirea să autentifice procurile pentru  stabilirea și recalcularea pensiei pentru limita de vârstă, indemnizației, alocației pentru dizabilitate și pensiei de urmaș. Un proiect de modificare a Legii privind administrația publică locală a fost susținut, astăzi, în unanimitate, de membrii Comisiei protecție socială, sănătate și familie și va fi propus plenului Parlamentului pentru aprobare.

Potrivit Direcția comunicare și relații publice a Parlamentului, proiectul vine ca răspuns la numeroasele solicitări ale persoanelor în etate și persoanelor cu necesități speciale, preponderent din zonele rurale unde nu există un notar în apropiere care ar autentifica actele pentru stabilirea sau recalcularea pensiei. Iar vizita notarului la domiciliul beneficiarului implică cheltuieli și timp suplimentar, a explicat unul din autorii proiectului, Ersilia Qatrawi, membrul Comisiei administrației publică. 

Conform legislației în vigoare, pensia poate fi acordată la cererea beneficiarului, a tutorelui (curatorului) acestuia sau a reprezentantului desemnat prin procură. La momentul actual, secretarul consiliului local este abilitat prin lege să autentifice procuri privind ridicarea pensiilor și indemnizațiilor, dar nu și cele de reprezentare a persoanelor la Casa Teritorială de Asigurări Sociale pentru stabilirea sau recalcularea mărimii pensiei.

Imprimare