În adresa CALM a fost expediată o solicitare de aviz privind proiectul de hotărâre cu privire la constatarea incapacității temporare de muncă și eliberarea certificatului de concediu medical (număr unic 660/MS/2025), autor – Ministerul Sănătății.
Autorii menționează că actuala Instrucțiune privind modul de eliberare a certificatului de concediu medical, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.469/2005, a suferit numeroase modificări și completări pe parcursul anilor, inclusiv privind introducerea datelor în Portalul certificatelor de concediu medical.
În esență, noua Instrucțiune urmărește digitalizarea procesului și minimizarea poverii asupra sistemului medical, prin reducerea vizitelor neargumentate la medicul de familie. Astfel, este nevoie de acordare a dreptului de constatare a incapacității de muncă și acordarea concediului medical de către medicul curant, indiferent de profilul acestuia.
Concomitent, prin prevederile noi a Instrucțiunii se va aproba modul de înregistrare a constatării incapacității temporare de muncă în format digital, se va asigura notificarea automată a angajatorului privind constatarea incapacității temporare de muncă a angajatului, și inițierea/prelungirea și finalizarea concediului medical pe toată perioada acordării, precum și asigurarea transparenței și trasabilității procesului medical și administrativ.
De asemenea, se urmărește diminuarea poverii administrative asupra personalului medical și a instituțiilor implicate, reducerea erorilor legate de completarea manuală a certificatelor, scurtarea timpului de procesare și notificare, precum și asigurarea trasabilității și transparenței procesului.
În acest context, CALM solicită tuturor membrilor săi și reprezentanților APL să expedieze propuneri, recomandări sau obiecții în privința proiectului în cauză la adresa de email info@calm.md
Fișier: