Moldova, transformată într-un mare șantier! Peste 800 de kilometri de drumuri naţionale şi locale vor fi reparaţi în 2018. Pe majoritatea dintre ele vor continua lucrările începute anterior, însă există şi porţiuni care vor fi construite de la zero. În total, în acest an în Buget sunt prevăzuţi peste patru miliarde de lei. Banii provin din Fondul rutier, de la autorităţile publice locale de nivelul unu şi doi, dar şi din surse externe.

În 2018 vor continua lucrările de reparaţii a traseelor Chişinău – Soroca, Bălţi – Făleşti – Sculeni, Chişinău-Ungheni-Sculeni, Hânceşti-Lăpuşna, Hânceşti-Leova-Cahul sau Chişinău – Giurgiuleşti. Totodată, mai multe contracte semnate în anii precedenţi riscă să fie reziliate, deoarece companiile nu au efectuat volumul necesar de lucrări.

Vorbim de varianta de ocolire a oraşului Chişinău, drumul R6. Până la moment progresul este minim, de un procent şi trei. Acest contract urmează să fie reziliat chiar în luna ianuarie şi scos la relicitare pentru a asigura că pe parcursul anului 2018 va exista un antreprenor care va executa lucrările. Contractul de reabilitare a drumului Bălţi- Sângerei. După trei ani jumătate progresul fizic este de doar opt procente, a spus directorul Administraţiei de Stat a Drumurilor, Gheorghe Curmei.

Traseul Chişinău-Ungheni-Sculeni are nevoie de reparaţie urgentă.

Înspre Călăraşi încolo nici nu mai vorbim, acolo ce se întâmplă, acolo e…Te temi să mergi ziua, dar noaptea nici nu mai vorbim.

 Îndeobşte tot drumul e rău, să zicem aşa, unde şu unde câte o bucată mai bună, dar aşa e destul de rău.

Totodată, în 2018 vor fi construite de la zero mai multe porţiuni de drum. Printre cele mai importante sunt drumul Porumbrei-Cimişlia, drumul de ocolire a oraşului Comrat, construcţia porţiunii de drum pentru ocolirea oraşului Vulcăneşti, dar şi drumul de ocolire a localităţii Slobozia Mare, Câşliţa Prut şi Giurgiuleşti.

Imprimare