Consiliul local Gangura a aprobat Regulamentul cu privire la salubrizarea teritoriului şi menţinerea ordinii sanitaro-ecologice pe teritoriul comunei. Dispoziţiile documentului sunt obligatorii pentru toate persoanele juridice sau fizice, precum instituţiile de învăţământ, cele medicale, proprietarii caselor particulare şi agenţii economici din teritoriu.

Conform Regulamentului, administraţia publică locală se obligă să colecteze deşeurile de la locuitorii comunei, să instaleze lăzi de gunoi la staţiile de transportul public, iar în perioada de iarnă să efectueze lucrările de salubrizare.

Vor fi colectate orice tip de deşeuri cu excepția celor animaliere, de construcţie şi vegetale. Sacii în care vor fi colectate deşeurile urmează să fie procuraţi de către locuitorii comunei.

Graficul de colectare şi evacuare a deşeurilor va fi aprobat prin dispoziția primarului.

Taxa pentru curățirea şi amenajarea spaţiul public şi a gunoiștii va fi de 5 lei lunar per gospodărie, iar pentru evacuarea deşeurilor centralizat de 5 lei per persoană. Persoanelor juridice şi instituţiile de stat vor achita 100 de lei lunar.

În legătură cu acest subiect, primarul comunei Gangura a declarat: Regulamentul de salubrizare a localităţii este un mecanism de combatere a practicii de aruncare a gunoiul în locurile publice si de educare a locuitorilor comunei Gangura. Sperăm că, odată reglementat domeniul, să începem a face curat în comună, să avem o localitate salubră. Procesul de semnare a contractelor urmează să înceapă după 20 martie 2016”.

Decizia Consiliului

Imprimare