În adresa CALM a parvenit o solicitare din partea Cancelariei de Stat a Republicii Moldova de a veni cu un aviz cu privire la proiectul de hotărîre privind modificarea şi completarea unor hotărîri ale Guvernului.

Proiectul, vizează modificarea şi completarea a trei hotărîri ale Guvernului:

1. Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Oficiilor teritoriale ale Cancelariei de Stat, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.845 din 18 decembrie 2009;

2. Hotărîrea Guvernului nr.78 din 12 februarie 2010 „Privind stabilirea zilei de audienţă şi de întîlnire a membrilor Guvernului şi a conducătorilor autorităţilor administrative centrale cu cetăţenii;

3. Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11 martie 2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.

Proiiectul este unul foarte important si necesita o examinare atenta si elaborarea unei unui aviz care sa expuna pozitia consolidata a APL in privinta unor modificari discutabile, cum ar fi acordarea dreptului oficiilor teritoriale ale cancelariei de stat sa efectueze controale tematice in cadrul autoritatilor publice locale, inlcuderea reprezentantilor oficiilor teritoriale in diferite comisii la nivel local, etc.

Proiectul prevede de asemenea o nouă atribuție pentru Cancelaria de Stat și anume coordonarea generală, pe plan teritorial, a activităţii serviciilor publice desconcentrate. Astfel, proiectul fundamentează această atribuţie a oficiilor teritoriale, reglementînd funcţiile Şefului (reprezentantului Guvernului în teritoriu) şi şefului adjunct al oficiului teritorial al Cancelariei de Stat ca coordonatori ai activităţii serviciilor publice desconcentrate.

Deasemenea proiectul prevede instituirea de comun cu serviciile publice desconcentrate a colegiilor consultative privind coordonarea activităţii serviciilor publice desconcentrate în teritoriu.

Totodată, proiectul stabileşte condiţiile de participare şi acordare a asistenţei membrilor Guvernului şi conducătorilor autorităţilor administrative centrale în cadrul audienţelor şi întîlnirilor în teritoriu cu cetăţenii şi dreptul de a participa, la şedinţele comisiilor de concurs, la desemnarea conducătorilor serviciilor publice desconcentrate.

În acest context, CALM solicită membrilor să expedieze propuneri, recomandări sau obiecții în privința proiectului în cauză, prin oricare din mijloacele indicate mai jos.

Date de contact: Telefon: 022-223509; Fax: 022-223529; Email: info@calm.md,ion.beschieru@calm.md.

Persoană de contract – Ion Beschieru, Coordonator asistență și expertiză juridică.

Imprimare