La data de 3 noiembrie, Mă Implic – Proiectul de implicare civică în guvernarea locală, în parteneriat cu Congresul Autorităților Locale din Moldova (CALM), a organizat al doilea webinar din seria de webinare gratuite adresate aleșilor locali, contabililor și funcționarilor din administrațiile publice locale. 

În cadrul webinarului au fost prezentate informații sistematizate privind modul de gestionare de către APL a mijloacelor provenite din granturi pentru proiecte finanțate din surse externe, precum şi a mijloacelor partenerilor locali – beneficiari ai proiectelor.

Moderatorul sesiunii dl Constantin Gudima – expert în domeniul finanțelor publice locale, a vorbit despre cadrul normativ existent aferent implementării proiectelor finanțate din surse externe și cum se asigură pregătirea și implementarea acestor proiecte.

Reprezentanții APL s-au aratat interesați despre procedurile de administrare a bugetului necesar de parcurs pentru integrarea mijloacelor proiectului în bugetul local, cum are loc modificarea deciziei bugetare și formate liniile bugetare aferente granturilor și cum sunt reflectate alocațiile în Sistemul informațional de management financiar.

Ținem să menționăm că evenimentul a fost organizat pe E-Platforma pentru Guvernarea Locală https://e-platforma.calm.md/. În acest sens, reamintim că în cadrul e-platformei sunt oferite cursuri de instruire și servicii de suport online pentru reprezentanții autorităților publice locale și prestatorii de servicii de la nivel local. Totodată, e-platforma pune la dispoziția beneficiarilor un set structurat de resurse (acte normative, ghiduri, rapoarte, etc.) și alte instrumente online aferente domeniului administrației publice locale.

 

Imprimare