Prima pagină   |  SERVICIUL PRESĂ   |  Comunicate | Impedimente în implementarea noului sistem de achiziții publice analizate cu CALM și reprezentanți ai ministerului Finanțelor, dar și ai Agenției Achiziții Publice

vezi mai mult

Victor Guzun: „Reprezentanții municipalităților din Estonia au avut ocazia să implementeze modelul de amalgamare voluntară”
11.12.2018     
 
Efim Strogoteanu, primar de Ecaterinovca, Cimișlia: „Copiii trebuie să cunoască prețul banului"
11.12.2018     
 
Managementul deșeurilor în APL – modele de implementare în Anenii Noi!
11.12.2018     
 
DEZVOLTAREA PARTENERIATELOR ȘI A SATELOR – UNELE DINTRE PREOCUPĂRILE PRIMARILOR!
10.12.2018     
 
Valeriu Mustață, primar de Săiți, Căușeni: „Decât codaș la oraș, mai bine în satul tău fruntaș"
10.12.2018     
 

Impedimente în implementarea noului sistem de achiziții publice analizate cu CALM și reprezentanți ai ministerului Finanțelor, dar și ai Agenției Achiziții Publice

      
08.10.2018    

Vineri, 5 octombrie, la sediul Congresului Autorităților Locale din Moldova (CALM) a avut loc o întrevedere între reprezentanții APL și APC. Directorul executiv al CALM Viorel Furdui, expertul Viorel Rusu, primari și reprezentanți ai APL au analizat impedimentele în implementarea Legii nr. 169 și a noului sistem de achiziții publice MTender cu șeful de cabinet în cadrul ministerului Finanțelor Iurii Cicibaba, directorul Agenţiei Achiziţii Publice Ruslan Malai, directorul adjunct al Agenției Achiziții Publice Valeriu Secaș și alți reprezentanți ai APC.

Evenimentul a avut loc la inițiativa CALM, la solicitarea membrilor săi, deoarece în momentul intrării în vigoare a noului sistem de achiziții publice electronice MTender acesta nu era funcțional și nici nu erau elaborate regulamentele necesare secundare pentru punerea în aplicare a noilor prevederi.

Obligativitatea aplicării acestui sistem a survenit de la 1 octombrie, astfel APL sunt puse într-o situație dificilă, pe de o parte sunt obligate să implementeze legea, pe de altă parte nu există claritate în această privință. Reprezentantul APL din Ialoveni a menționat că din acest motiv, până la clarificarea lucrurilor  au stopat anumite licitații.

 CALM a primit asigurări că până pe 15 octombrie vor fi elaborate toate documentele necesare și sistemul va fi funcțional. De asemenea, reprezentanții APC au asigurat colegii din administrația locală că în această privință vor fi organizare instruiri și că au fost identificate persoanele care vor acorda asistență primăriilor, în caz de necesitate.

CALM a manifestat deschidere în vederea organizării unor seminare de instruire pentru APL, în cazul în care acest lucru este necesar. De asemenea, s-a propus revenirea la activitatea grupului de lucru format din CALM și ministerul Finanțelor, iar printre subiectele ce ar putea fi abordate ar fi prestarea serviciilor de contabilitate de către un singur specialist pentru mai multe primării, sau oferirea dreptului primăriilor de a angaja specialiști din afara instituției pentru a beneficia de anumite servicii.

De asemenea, s-a atras atenția asupra faptului că achizițiile la nivelul APL sunt specifice, iar la implementarea noului sistem ar trebui să se țină cont de acest lucru. CALM și-a exprimat speranța că vor fi soluționate toate problemele legate de funcționalitatea noului sistem, deoarece APL trebuie să asigure activitatea mai multor instituții publice.

Departamentul de Comunicare al CALM