Prima pagină   |  SERVICIUL PRESĂ   |  Comunicate | Impedimente în implementarea noului sistem de achiziții publice analizate cu CALM și reprezentanți ai ministerului Finanțelor, dar și ai Agenției Achiziții Publice

vezi mai mult

Coordonatorul de programe în cadrul CALM Alexandru Osadci: „CALM - schimbări importante pe arena internațională”
14.02.2019     
 
Expertul CALM Irina Luncașu: „Forța noastră este mare atunci când suntem uniți!”
14.02.2019     
 
Prim-vicepreședintele Asociației Comunelor din România Mariana Gâju: „Întrevederea CALM cu președintele Comitetului European al Regiunilor al UE - un pas important spre integrarea APL din Republica Moldova în spațiul cultural și valoric european!
12.02.2019     
 
O autonomie locală reală ar schimba esențial lucrurile în folosul cetățenilor și ar crește bunăstarea lor!
11.02.2019     
 
Emil Drăghici, președintele Asociației Comunelor din România la COR: „Comunitățile locale din Republica Moldova sunt deja parte a spațiului valoric european”
08.02.2019     
 

Impedimente în implementarea noului sistem de achiziții publice analizate cu CALM și reprezentanți ai ministerului Finanțelor, dar și ai Agenției Achiziții Publice

      
08.10.2018    

Vineri, 5 octombrie, la sediul Congresului Autorităților Locale din Moldova (CALM) a avut loc o întrevedere între reprezentanții APL și APC. Directorul executiv al CALM Viorel Furdui, expertul Viorel Rusu, primari și reprezentanți ai APL au analizat impedimentele în implementarea Legii nr. 169 și a noului sistem de achiziții publice MTender cu șeful de cabinet în cadrul ministerului Finanțelor Iurii Cicibaba, directorul Agenţiei Achiziţii Publice Ruslan Malai, directorul adjunct al Agenției Achiziții Publice Valeriu Secaș și alți reprezentanți ai APC.

Evenimentul a avut loc la inițiativa CALM, la solicitarea membrilor săi, deoarece în momentul intrării în vigoare a noului sistem de achiziții publice electronice MTender acesta nu era funcțional și nici nu erau elaborate regulamentele necesare secundare pentru punerea în aplicare a noilor prevederi.

Obligativitatea aplicării acestui sistem a survenit de la 1 octombrie, astfel APL sunt puse într-o situație dificilă, pe de o parte sunt obligate să implementeze legea, pe de altă parte nu există claritate în această privință. Reprezentantul APL din Ialoveni a menționat că din acest motiv, până la clarificarea lucrurilor  au stopat anumite licitații.

 CALM a primit asigurări că până pe 15 octombrie vor fi elaborate toate documentele necesare și sistemul va fi funcțional. De asemenea, reprezentanții APC au asigurat colegii din administrația locală că în această privință vor fi organizare instruiri și că au fost identificate persoanele care vor acorda asistență primăriilor, în caz de necesitate.

CALM a manifestat deschidere în vederea organizării unor seminare de instruire pentru APL, în cazul în care acest lucru este necesar. De asemenea, s-a propus revenirea la activitatea grupului de lucru format din CALM și ministerul Finanțelor, iar printre subiectele ce ar putea fi abordate ar fi prestarea serviciilor de contabilitate de către un singur specialist pentru mai multe primării, sau oferirea dreptului primăriilor de a angaja specialiști din afara instituției pentru a beneficia de anumite servicii.

De asemenea, s-a atras atenția asupra faptului că achizițiile la nivelul APL sunt specifice, iar la implementarea noului sistem ar trebui să se țină cont de acest lucru. CALM și-a exprimat speranța că vor fi soluționate toate problemele legate de funcționalitatea noului sistem, deoarece APL trebuie să asigure activitatea mai multor instituții publice.

Departamentul de Comunicare al CALM